Follow by Email

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Aasialainen pikaruoka

Aina ei ole aikaa seistä hellan ääressä tai ei jaksa, mutta se ei tarkota etteikö vois syödä hyvää ja terveellistä kasvisruokaa. Rakastan kookosmaidon makua ruuissa ja se saakin yleensä ruuan kuin ruuan maistumaan hyvälle. Pidän aina pakastimessa erilaisia vihanneksia ja yksi niistä on Rainbown itämaiset wokkivihannekset, joita tässä ruuassa käytän. Itselläni oli cashewet loppu, joten kaivoin kaapista yhden tetran voipapuja ja laitoin ne joukkoon. Tähän ruokaan voi lisätä melkein mitä vaan. Myös tofu sopii paremmin kuin nenä päähän.


Ainekset:

1 pss wokkivihanneksia
2 dl kookosmaitoa
parisen ruokalusikallista tomaattipyrettä
ketsuppia
(luomu)soijakastiketta
suolaa
chilikastiketta tai jauhetta
valkosipulia maun mukaan
vettä
cashewpähkinöitä jos on kaapissa

Lisäksi keitettyä riisiä tai quinoaa tai molempia sekaisin.

Laita riisi/quinoa kiuhumaan. Laita jäiset wokkivihannekset, puristettua valkosipulia ja cashewpähkinät pannulle ja paista hetki. Lisää vettä sen verran, että vihannekset "lilluu", mutta eivät peity kokonaan. Laita tomaattipyrettä ja lorauta ketsuppia ja soijakastiketta, suolaa ja chiliä ja anna kiehua hiljalleen sen aikaa kunnes riisi/quinoa on kypsää. Lisää kookosmaito, tarkista maku ja anna seistä hetki. Pika-aasialainen on valmis. 
Ruuan pikaisuus on ennemminkin kiinni riisin keittoajasta. Quinoa kypsyy noin 15 minuutissa ja on terveellisempää kuin riisi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti